preskoči na sadržaj

Osnovna škola Dr. Ivana Novaka Macinec

 

Književni susret s Jadrankom Bitencom

          Književnik Jadranko Bitenc razveselio nas je svojim posjetom u srijedu 4. studenog 2015. godine u 9,20 sati. Susretu s njim nazočili su učenici 5. I 6. razreda.

          Osim što je predstavio svoju knjigu TWIST NA BAZENU, pričao je o svom djetinjstvu, odrastanju, književnom radu, svom radnom mjestu, a nije zanemario ni krimić za djecu LANA – GODINA MAČKE. Dramska skupina je dramatizirala jedan dio Twista na bazenu i  to izvela na sceni. To ga je vrlo impresioniralo te je priznao da se jedva suzdržao od suza radosnica.

Naši učenici bogatiji su za još jedno književno događanje.

 

Dječji časopisi 2. razred

Učenici 2. razreda boravili su u školskoj  knjižnici. Upoznali su dječje časopise i stripove u njima, čitali ih, razlikovali ih od ostalog tiska.

Prepoznali su rubriku i odredili su poučava li nas ili zabavlja. Časopise su razlikovali prema vremenu izlaženja. Ovim putem poticali smo učenike na čitanje dječjih časopisa. Time se razvija opća kultura prema potrebama informiranja kroz različite tiskovine. Na kraju su učenici sami izmaštali naslovnicu časopisa  i naslov časopisa.

 

 

Pismo iz Zelengrada - GOO

„Zelengrad  neka bude naša planeta Zemlja!“ Poruka je učenika drugog razreda.  Svake godine 22. travnja  obilježava se  Dan planeta Zemlje,  radi  jačanja svijesti i poštovanja za prirodni  okoliš našeg planeta, učenici 2. razreda, obilježili su taj važan dan.

U knjižnici nam je knjižničarka pročitala Pismo iz Zelengrada.

         Priča nas je potaknula na razgovor o velikim ekološkim problemima: zagađenje voda, zraka, globalno zatopljenje, ozonske rupe, teško razgradivi otpad, ispušni plinovi. Pitali smo se što mi možemo učiniti za spas naše Zemlje, kao što su vrijedne životinje spasile potok. Koristeći enciklopedije i Internet, razgovarajući o svakodnevnim životnim potrebama i navikama, pisali smo  eko poruke za očuvanje planeta Zemlje. Knjižničarka nam je pomogla te poruke osmisliti koje ćemo poslije podijeliti u našem mjestu. Doživljaj onečišćenog potoka likovno smo izrazili.

       Pogledajte naše slike u foto- galeriji!

 

  ZOO  Mediji i sredstva ovisnosti

           Koliko su učenici 4. razreda OŠ DR. IVANA Novaka Macinec ušli u svijet medija i kako pristupaju informacijama koje dobivaju putem današnje tehnologije saznali smo na satu ZOO  održanog u knjižnici.

         Na satu knjižnično - informacijske pismenosti u 4. razredu, uz korelaciju sa zdravstvenim odgojem (tema: Mediji i ovisnosti, 4. razred osnovne škole) htjela sam utvrditi koliko današnji mediji utječu na komunikaciju učenika, pomažu li novi mediji u komunikaciji ili je narušavaju? Kakav utjecaj ostvaruju reklame na učenika? Znati prepoznati vjerodostojne medije, razlikovati dobre i loše strane medija te spriječiti njihovu ovisnost.

       Rezultati su pokazali da učenici sve više vremena provode na računalu zbog toga  se sve slabije ili lošije komuniciraju. Komunikacija se svodi na korištenje skraćenica. Neverbalna pismenost postala je dio informacijske pismenosti. Mišljenja naših učenika  o utjecaju reklama (oglasa) su da ih tjeraju na potrošnju, da su nasilni i stvaraju ovisnost. Pozitivna strana im je da ih  informiraju i zabavljaju.

      Mediji i sredstva masovne komunikacije postali su dio današnje kulture. U suvremenom društvu nove generacije učenika odrastaju u sve bogatijem kruženju novih medija i informacija. Mijenja se utjecaj medija na djecu, osobito u komunikacijskom pogledu. Nove tehnologije i novi mediji zahtijevaju da budemo u korak s vremenom da možemo kritički promatrati svijet medija i kvalitetno  se snalaziti među   informacijama.

Vidi slike u foto- galeriji!

 

 "Bijeli jelen - kviz"

Učenici trećeg razreda OŠ Dr. Ivana Novaka Macinec imali su s knjižničarkom  kviz iz lektire Bijeli jelen. Jedna od najljepših bajki Vladimira Nazora u kojoj nas on uvodi u čaroban  šumski  svijet u kojem su ljudi i životinje ravnopravni. Ekološka poruka bajke je da onaj tko boravi u prirodi, razumjet će je i čuvati.

          Namjera je bila učenicima učiniti čitanjem lektire zabavnijim i zanimljivim te ih potaknuti da sljedeće lektire čitaju s većim interesom i većom pozornošću. Učenici su bili podijeljeni u 4 grupe, a na pitanja su odgovarali svi u grupi i tako su doprinosili boljem rezultatu grupe.

       Zbrajanjem ukupnog broja bodova dobili smo pobjednike. Grupa s najviše točnih odgovora dobila je najviše  bodova. Učenici pobjednici dobili su priznanja ( vidi slike u galeriji).

Uloga medija u vršnjačkim odnosima

 

 

   Prepoznavanje i raspravljanje o pozitivnim i negativnim izvorima informacija o  spolnosti mladih ljudi na različitim (lako dostupnim) medijima.

 

  Informacija je često neprimjerena uzrastu kojem je dostupna, netočna je, manjkava ili nekritična. Stoga smo se mi u knjižnici posvetili toj temi kako bi pomogli mladima pubertetskog uzrasta u usvajanju kritičkog stava prema komercijalizaciji spolnosti u popularnim medijima.

 

Radionica s učenicima 6. razreda:

 

Više dimenzija spolnosti 

 

 ( TJELESNA  + MENTALNA + DUHOVNA + SOCIJALNA + EMOCIONALNA  DIMENZIJA ) = CJELOVITOST  RAZVOJA I  KVALITETE ŽIVLJENJA SVAKE OSOBE = ZDRAV  ŽIVOT


  Rad s učenicima zasniva se na višedimenzionalnom modelu koji podrazumijeva povezanost tjelesnog, mentalnog, duhovnog, socijalnog i emocionalnog aspekta zdravlja, a ispunjuje i stabilnost u svakoj od narednih dimenzija pridonosi cjelovitosti razvoja i povećanju kvalitete življenja svake osobe - zdrav život.

 

 

KVIZ "POŠTARSKA BAJKA"

.      Učenici drugog razreda svoje su znanje o pročitanom lektirnom djelu Poštarska bajka prezentirali kroz kviz.

     On je bio tako koncipiran da su učenici podijeljeni u grupe u prvom dijelu odgovarali na pitanja ponuđena na prezentaciji, a u drugom dijelu su  izvlačili pitanja, dogovarali se sa svojom grupom te na izvučeno pitanje odgovarali. Grupa s najviše točno odgovorenih pitanja je bila, naravno, pobjednik.

     Cilj i zadaće kviza su ponoviti i prezentirati znanje o poštarskoj bajci općenito, kroz grupni rad razvijati samopouzdanje, kolegijalnost i osjećaj pripadnosti,razvijati natjecateljski duh, stjecati naviku posjeta knjižnici te poticati učenike na daljnja čitanja i razvijati ljubav prema čitanju.

     Po završetku kviza pobjedničkoj grupi su podijeljene simbolične nagrade.

Vidi slike u foto-galeriji!!!

 

Čitanje naglas

Povodom 100. godišnjice smrti Antuna Gustava Matoša, učenici 7. i 8. razreda čitali su njegove pjesme o holu škole i u školskom dvorištu.

 

Posebno su nas impresionirale njegove pjesme: Maćuhica,Nokturno, Suton, Serenada i Sirotica. Bez obzira što su pisane prije jednog stoljeća, one su i danas posebno lijepe a pogotovo kad  ih čitaju  učenici  kao npr. pjesma Maćuhica interpretirana pokraj cvijeta maćuhice (vidi sliku u galeriji – slika).

    Antun Gustav Matoš  rođen  je 13. lipnja 1873. u Tovarniku  u Srijemu  a umro je 17. ožujka u Zagrebu. Jedan od najzanimljivijih književnika u novijoj povijesti hrvatske književnosti. Zbog očeva premještaja kao dvogodišnjak dolazi u Zagreb. Kasnije je sam zapisao da je Bunjevac podrijetlom, Srijemac rodom, a Zagrepčanin odgojem.
Pokušao je studij veterine u Beču, ali je ubrzo odustao. Učio je svirati violončelo i to će mu glazbeno obrazovanje pomoći da preživi prognaničke dane. Godine 1893. Matoš je unovačen, no u vojsci je izdržao tek nekoliko mjeseci. Pobjegao je, potom je uhićen u Mitrovici i zatočen u petrovaradinskoj tvrđavi, odakle je također uspio pobjeći. Sljedećih 13 godina živio je kao vojni bjegunac u Beogradu, Ženevi i Parizu. Godine 1908. konačno je amnestiran i vratio se u Zagreb.

      Ubrzo potom položio je ispite za učitelja Više pučke škole, no nikada nije imao stalni posao. Kao 40-godišnjak u Italiji pokušava liječiti rak grla i uha, na žalost bez uspjeha. Umro je 17.ožujka 1914. prije sto godina.

 

 

 

 

 

Mediji i sredstva ovisnosti  bila je tema sata u knjižnici za učenike 4.razreda.

       Mediji mogu biti dobri i loši. Kakvi će oni biti i kakve će učinke imati ovisi ponajprije o njihovoj primjeni. Kada se ta uporaba promatra s obzirom na korisnika, kao dobar odnos prema medijima pojavljuje se medijska pismenost ili medijski odgoj korisnika. Mediji često imaju negativan utjecaj na društvo,posebno na djecu, koja su izložena neprimjerenim sadržajima te to utječe na njihovo zdravlje i ponašanje. Kroz razne aktivnosti  koje je pripremila knjižničarka, učenici su razvijali stavove prema informacijsko-komunikacijskim tehnologijama i ostalim medijima i kritički prosuđivali o utjecaju medija i reklama. Prepoznali su izvore vjerodostojnih informacija   i one medije i reklame koje utječu na rizično ponašanje.

      Učenici sami osmišljavaju reklamu koja promiče zdrav život.

Vidi slike u foto-galeriji.


e-Dnevnik

OŠ dr. Ivana Novaka Macinec u šk. godini 2016./2017. postala je dio E-dnevnik sustava.

HRlektire.com

Facebook stranica škole

Dokumenti škole

Kalendar
« Studeni 2020 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
26 27 28 29 30 31 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 1 2 3 4 5 6
Prikazani događaji

Srednje škole
Korisni linkovi
Tisak

CMS za škole logo
Osnovna škola Dr. Ivana Novaka Macinec / Glavna 32, HR-40306 Macinec / www.os-inovaka-macinec.skole.hr / ured@os-inovaka-macinec.skole.hr
preskoči na navigaciju